Utleieregler

Utleieregler for Røde Kors huset i Lillesand

Generell informasjon

Grunnet stor aktivitet kan det forekomme at lokalene trenger enkel rengjøring før bruk. Vi har derfor ikke krav om at lokalet skal forlates ferdig vasket.

Bestilling

  • Leie av lokaler bestilles hos husansvarlig som skriver leieavtale og leverer ut nøkkel. Bestilling gjøres via http://utleie.lillesandrk.no
  • Ansvarlig leietaker må være minimum 18 år og selv være tilstede under arrangementet. Vedkommende er ansvarlig for leieforholdet.

Branninstruks

Ansvarlig leietaker har ansvaret for:

  • Å sette seg inn i brannvarslingsplan.
  • At rømningsveier holdes ryddige og frie.
  • At utstyr for røykeffekt ikke benyttes. Må evt. avklares med husansvarlig på forhånd.
  • At stearinlys ikke brennes uten tilsyn.
  • At alle kommer seg ut og samles på den store parkeringsplassen utenfor ved brann.
  • Å sette brannvesenet inn i situasjonen når de kommer til stedet ved en evt. brann.

Kjøkken

  • Kjøkkenet ryddes og vaskes etter bruk.
  • Bestikk og servise settes i vaskemaskin og ryddes inn på angitte plasser etter bruk.
  • Ved bruk av oppvaskmaskin følges bruksanvisning på maskin.
  • Oppvaskmaskin slås av etter bruk.
  • Kaffetrakter rengjøres, slås av og kobles ut etter bruk.
  • Kjøkkengulv feies etter bruk.
  • Søppel sorteres og kastes iht kommunens regler.

Rydding

  • Lokalet skal være ryddet når det forlates.
  • Ved tilgrising eller skade er leietaker ansvarlig for utgifter til vask, evt. reparasjon
  • Søppel tømmes i sekker som kastes i container ute.
  • Benyttet bord vaskes og settes vekk etter bruk.
  • Samtlige gulv i 1.etg feies etter bruk.

Musikk- og lydanlegg

  • Pga husets beliggenhet er det ønskelig at all bruk av musikk- og lydanlegg er betydelig dempet etter kl 23:00.

Låsing og nøkkel

  • Alle vinduer og dører skal være lukket og låst når lokalet forlates.
  • Sjekkliste fylles ut og leveres sammen med nøkkel til husansvarlig.
  • Hvis nøkkel kommer på avveie må husansvarlig ha beskjed øyeblikkelig og leietaker vil bli belastet med kr 250.-
  • Dersom leietaker oppdager ting som bør rettes opp, sier den ansvarlige fra til husansvarlig. Ved alvorlige feil eller mangler bør husansvarlig kontaktes snarest.

Røyking og alkohol

  • All røyking skal skje ute på angitt plass. Røyking inne er ikke tillatt!
  • Sneiper kastes i rød dunk på utsiden.
  • Alkohol er ikke tillatt å benytte.

Rengjøringsutstyr

  • Vaskemidler, mopper og kluter er lagret på toalettet nede.
  • Søppelsekker er lagret i skap på toalettet nede.
  • Legg brukte mopper og kluter til vask etter bruk.
  • Mangler det rengjøringsmidler må det gis beskjed til husansvarlig.

Depositum

Depositum på kr 500,- kan helt eller delvis holdes tilbake dersom lokalet ikke forlates ihht dette reglementet.